facebook

pátek 2. července 2010

Prince of Persia: The Forgotten Sands - první dojmy

Konečně se mi dostala do PC nová verze Prince z Persie, a tak jsem se rozhodl se s vámi podělit o první dojmy z hraní. Zatím jsem hrál tak hodinku, takže něco se v mém názoru na hru určitě ještě změní, ale o tom bude(snad :D) další článek.

První věc, které jsem si všiml hned po spuštění, byla nemožnost upravit grafické nastavení ve hře. No nevadí, řekl jsem si, vypnul hru a v adresáři s ní našel jakousi aplikaci GameSettings. Po jejím spuštění jsem dostal možnost upravit si rozlišení a vybrat si ze tří přednastavených typů kvality grafiky.

No nebylo to sice přesně to v co jsem doufal, ale lepší než nic. Po nastavení grafiky se vrátím tedy zpět do hry a kontroluji nastavení ovládání. Zbytečně. Byl jsem asi naivní, když jsem si myslel, že si budu moct upravit nastavení ovládání na gamepadu. Jde upravit jen nastavení ovládání klávesnice+myš. Gamepadové nastavení nikde není.

No co nezbývá mi než doufat, že vývojáři to udělali záměrně a a tak tedy spouštím hru. Grafika je celkem vydařená, říkám si při úvodním videu. To samé platí i o českém dabingu, bez kterého by pro mě hra ztratila hodně ze svojí hratelnosti.

Po zkouknutí intra se konečně dostávám k samotnému hraní. Jedna z prvních věcí, které si všímám je nemožnost sprintovat. No ale budiž to přejdu, protože Princova "normální" rychlost je celkem dostačující. Úvodní skoky jsou za mnou a dostávám se k boji. Dva nepřátele rozsekám jako nic a tak můžu vesele pokračovat v cestě a dostat se tak k prvním akrobatickým hrátkám a prvním hratelnostním problémům. Tyto problémy se týkají kamery, která je občas opravdu hodně špatně postavena a pokud potřebujete skočit přesně z jednoho místa na druhé, tak se stává, že díky kameře se to nepovede. A hurá konečně trochu větší souboj! Aspoň si vyzkouším kam až vývojáři dovedli už tak skvělé souboje z Warrior Within a The Two Thrones. Ale jak to tak vypadá, tak souboje už nebudou takovým skvostem co dříve. Zatímco ve starších dílech uměl Princ opravdu luxusní komba bojovat s nepřáteli byl luxus, tak nyní tomu tak není. V Zapomenutých Píscích stačí v souboji mačkat jedno, dvě tlačítka a Princ ukáže naprosto vše co umí.

Tak tohle byly moje dojmy z první hodinky hraní nového Prince. No nezbývá mi než doufat, že aspoň některé z chyb, které jsem zde napsal se ještě v průběhu hry spraví, ale moc tomu nevěřím. A to je škoda opravdu hodně škoda. Doufám, že co nejdříve budu moci napsat celkové zhodnocení.

Žádné komentáře:

Okomentovat